Party Couture

Manolo says, Cynthia Rowley and Tupperware?

26 Responses to “Party Couture”

  1. Gigolo Kitty September 15, 2005 at 1:00 am #

    You can pack snacks to go! Low-cal whole grain in left foot, nutritious nuts in the right.

  2. Mims Mimsington September 15, 2005 at 1:53 am #

    Oh dear!! It’s a cross between ballerinas, platforms and clear-soled drag queen heels…

  3. karla September 15, 2005 at 4:31 am #

    I’ll never forget a pair of shoes I saw when I was a kid: Very high clear plastic platforms with goldfish inside the heels.

    I bet you could fit a fish in these, too, and dang if I’m not willing to try it.

  4. deja pseu September 15, 2005 at 9:49 am #

    Only one word will suffice: FUGLY!

  5. Texasexile September 15, 2005 at 10:27 am #

    Unspeakably ugly. My Prada shod feet are recoiling in horror.
    Manolo, these belong in the Gallery of the Horrors.

  6. Anne September 15, 2005 at 10:28 am #

    OMG, those are beyond hideous. I’d better call my therapist before I start having flashbacks to the “Jellies” pumps my mother bought me in high school.

  7. tigg September 15, 2005 at 10:32 am #

    Look at the straps! If they’re digging in that much for someone so skinny, what about those of us who tend towards the zaftig?

  8. willow September 15, 2005 at 10:43 am #

    I dunno. There’s something pretty and graceful about the lines of the sole (from the side) that I like. I can’t imagine wearing them, though; the material (lucite, is it?) is just weird. They look space-agey to me, or trendy, and not entirely comfortable.

  9. willow September 15, 2005 at 10:44 am #

    I just followed the link! OMG – she’s actually partering with Tupperware for this line! LOL. Okay, I’m slow; now I get it!

  10. Wayne September 15, 2005 at 10:45 am #

    Soon to be found on eBay within a few months…

  11. Cat September 15, 2005 at 11:10 am #

    Wow, those straps are really digging into her feet! Ouch! I am usually a huge fan of the ballet-inspired shoe and/or the mary jane, but these… not so much.

  12. The Bloody Munchkin September 15, 2005 at 11:12 am #

    Dude! Jellies! If those ever make a come back (especially in the scary aqua blue color), I’m ending my misery…

  13. CrankyBiscuit September 15, 2005 at 11:18 am #

    While we disagreed on whether one should wear white shoes after Labor Day, I think we can all agree that these should be worn NEVER.

  14. jealous September 15, 2005 at 12:12 pm #

    I am strangely attracted to these.

  15. Lady Gloriana September 15, 2005 at 5:42 pm #

    tigg – nuff said

  16. catrandom September 15, 2005 at 5:48 pm #

    Eeek! Ugly, and dangerous-looking too. There doesn’t seem to be anything to keep one from sliding all over the place on those hard plastic soles. A small misstep on some carpeted stairs, and….

    And I wouldn’t let her walk on my hardwood floors, either!

  17. Rebecca September 15, 2005 at 6:02 pm #

    OMG. These are by far some of the ugliest I’ve seen. :(

  18. Kim September 15, 2005 at 8:13 pm #

    These shoes they are very…clear. Very clear. And wonderful for the vinaigrette-tossed salads.

  19. zippy September 15, 2005 at 10:25 pm #

    When the straps and soles are removed, they are really quite nice… lol

  20. a.m. September 16, 2005 at 12:41 am #

    I don’t know what you guys are talking about, I LOVE these shoes! I mean, I don’t think I could walk in them, but how important is that really?

  21. desertwind September 16, 2005 at 3:09 am #

    Do they burp when you walk?

  22. Texasexile September 16, 2005 at 12:22 pm #

    I don’t know whether they burp but there is no way that these will keep your feet fresh.

  23. NuggetMaven September 19, 2005 at 10:39 pm #

    Karla took my words/thoughts, precisely! The movie was “I’m gonna get you sucka.” Good times… goldfish… lol too funny. I thought the same thing.

  24. NuggetMaven September 19, 2005 at 10:39 pm #

    Karla took my words/thoughts, precisely! The movie was “I’m gonna get you sucka.” Good times… goldfish… lol too funny. I thought the same thing.

  25. bigLarry February 27, 2006 at 10:52 pm #

    There is nothing attractive about these shoes. The tight strap reminds me of my grandmother, who was overweight, and insisted on shoes 2 sizes too small… So, altho feet don’t accumulate much fat, they managed to look bloated in her shoes for the last 15 years of her life. God bless Ethel. Hey! If anyone has a picture of the shoes with LIVE goldfish in the heels, PLEASE contact me! I might even send you $ for a pic. larryharrismusic@hotmail.com ;Thankyou!

  26. Clay March 29, 2006 at 10:19 am #

    Forget the tupperware…the guy in the background is wearing Birkenstock Ramses…not available in the US, but oh-so-cool!